Tråkiga måndag...


Idag har det varit olidligt både inne och ute..
Utanför fönstret hade vi 42 grader utomhus och inomhus hade vi 39 grader...
Gissa om jag höll på döööööö..
Klädde av mig och sprang runt i underkläder och Leah i blöja.
Plus att vi badade i badkaret och satt med våran blomspruta och svalkade oss :) haha

Idag har det inte hänt ett piss.. Jag har haft huvudvärk och mått skit hela dagen.
Så Leah har fått roa sig själv, men det klarar hon toppen ändå..

Vid 6 gick vi ut med Bailey som vanligt & passade då på att svänga förbi grannen
och fikade innan det var dags att gå hem och bada leah..
Hon badade, duschade, borstade tänderna, busade en kortis med Bailey och sen
så la jag henne med nappflaskan & hon slocknade DIREKT..
Så skönt att hon inte pep och vägrade sova..
Hon somnade så fort hon hade ätit klart och jag har fortfarande inte hört en knyst.

Läste idag Elin Zollets blogg, en mamma blogg jag följer dagligen.
Där skrev hon om "5minuters metoden" hon kör på sin dotter och vi kör samma grej med Leah.
Vi lägger henne och går in efter 5 minuter och lägger henne igen eftersom hon brukar stå
upp och skrika. Sen gör vi det så många gånger det krävs  innan hon somnar.
Jag vet att det är många som är emot den metoden men jag trivs med den.

Sanningen är att jag brukade läsa för Leah när hon skulle sova när hon var bebis.
Men hon växte ifrån det och vägrade.
Tycker det är ett TOPPEN sätt att få barnet att varva ner innan läggdags och somna in tyst.
Ska göra det när Leah blivit lite äldre och visar intresset igen.
Men just nu funkar 5 minuters metoden alldeles utmärkt!

Nej, vet ni, det är dags för mig att varva ner också.
Ska vänta in Jonny som slutat nu och snart är påväg hem.
Ska då ta mig en kopp kaffe och sen krypa ner.
Ska försöka få honom att umgås lite med mig och spela något spel..
What? I dont know..
Stripp yatzy kanske? haha..

Ha en fortsatt bra kväll och vi hörs imorgon :)

Tankar eller funderingar

Något att säga?

Namn:
Varit här förr?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0